How to SEJENS

Hvordan fordmidler vi til Generation Z?

SVIN-doktrinen

SEJENS følger sin helt egen formidlings-doktrin. 

S

SANSELIGT

Verden skal ses, høres, smages og føles. Det er altafgørende, at vores sanser aktiveres.

V

VEDKOMMENDE

Verden skal ses, høres, smages og føles. Det er altafgørende, at vores sanser aktiveres.

I

INDERLIGT

Vi brænder for vores sag. Det skal kunne mærkes, at det kommer indefra.

N

NÆRVÆRENDE

Verden skal ses, høres, smages og føles. Det er altafgørende, at vores sanser aktiveres.

SEJENS-FLASHCARDS

Før musen henover et kort og oplev det regelsæt, der gør dig skarpere i formidling overfor Generation Z.

Blikfang

Fang modtageren med en genstand, en bevægelse eller et smil.

FOMO

Generation Z lider af "Fear Of Missing Out". Du har få sekunder til at fange dem. Fokuser på anslaget.

10%

Tænk på indholdet som godbider. Giv hellere 10%, der er letspiseligt og lad modtageren efterspørge de næste 10%.

Trends

Associer dit indhold til det, der trender i målgruppen. f.eks. popkultur som musik, film og spil.

15 sek.

Den lange historie aflader ofte modtageren for energi. Kan din pointe komme igennem på 15 sek? hvis ikke, så del den op!

Fællesskab

Du behøver ikke fortælle alt. 10%-reglen sørger for, at målgruppen vil efterspørge dit indhold. Det skaber et fællesskab.
SEJENS er en del af Naturhistorisk Museum Aarhus